(bkz: şişe çevirme)
oyunlarda çıplaklık ve cinsellik
ratingini genişletip daha çok müşteriye hitap etmek gibi çok basit bir nedeni de var.
doğrudan cinsellik amaçlı olan oyunları hariç tutuyorum, oyunlar daha sade alıcıya hitap ettikçe, çıplaklık ve cinsellik gösterimi azalıyor. sanılanın aksine en büyük tepki doğu toplumlarından değil, amerikan muhafazakarları "moms across america" jack thompson gibi tiplerin başının altından çıkıyor.
maalesef ki çoğunluk aklı ile düşünmüyor, batının yediğini değil, sıçtığını yiyor. bu ülkede hangi aptallık varsa ithal ediyoruz ki bunu yapan sadece biz değiliz, iskandinavya'da bile mevcut. geç 90'lar erken 2000'lerde "satanistler"e cadı avı vardı. kaynağı olduğu gibi amerikan muhafazakarlarıydı. aynı şekilde bilgisayar oyunlarına karşı da bir cadı avı başlatılmıştı.
oyun yapımcıları cinsel içerikli veya çıplaklık içeren oyun yapmadan önce iki kere düşünmeye başlıyorlardı. 1996 yılında daggerfall gibi 2D grafikli oyunda çıplak kadın benzeri nymph gibi yaratıklar varken, oyunda doğrudan fahişeler varken, the elder scrolls serisinde bu tür şeylere artık yer verilmemeye başlandı. (elbette mod yapımcıları yolunu buluyor) veyahut michael kirkbride 36 lessons of vivec gibi uç, tuhaf cinsellik içeren şeyleri (muatra nedir araştırın) artık yazamıyordu. varolan cinsellik ve çıplaklık öğeleri olabildiğince normalleştiriliyor, bu yapılmadığında artık oyundan kesilip atılıyor.
"mainstream" diye tabir edilen pazara girmek isteyen oyun yapımcıları artık, biraz olsun tuhaf karşılanacak şeylere pek yermek istemiyor. gerçekten çoğunluk alt kültüre karşılık gelecek olan her şeyi eritiyor.
maalesef ki çoğunluk aklı ile düşünmüyor, batının yediğini değil, sıçtığını yiyor. bu ülkede hangi aptallık varsa ithal ediyoruz ki bunu yapan sadece biz değiliz, iskandinavya'da bile mevcut. geç 90'lar erken 2000'lerde "satanistler"e cadı avı vardı. kaynağı olduğu gibi amerikan muhafazakarlarıydı. aynı şekilde bilgisayar oyunlarına karşı da bir cadı avı başlatılmıştı.
oyun yapımcıları cinsel içerikli veya çıplaklık içeren oyun yapmadan önce iki kere düşünmeye başlıyorlardı. 1996 yılında daggerfall gibi 2D grafikli oyunda çıplak kadın benzeri nymph gibi yaratıklar varken, oyunda doğrudan fahişeler varken, the elder scrolls serisinde bu tür şeylere artık yer verilmemeye başlandı. (elbette mod yapımcıları yolunu buluyor) veyahut michael kirkbride 36 lessons of vivec gibi uç, tuhaf cinsellik içeren şeyleri (muatra nedir araştırın) artık yazamıyordu. varolan cinsellik ve çıplaklık öğeleri olabildiğince normalleştiriliyor, bu yapılmadığında artık oyundan kesilip atılıyor.
"mainstream" diye tabir edilen pazara girmek isteyen oyun yapımcıları artık, biraz olsun tuhaf karşılanacak şeylere pek yermek istemiyor. gerçekten çoğunluk alt kültüre karşılık gelecek olan her şeyi eritiyor.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?